Referencie
„Lektorka má dlhoročné vedomosti a skúsenosti s Montessori pedagogikou. Naozaj je veľkou odborníčkou a svoju prácu odvádza poctivo a dôkladne. Som veľmi rada, že som bola súčasťou takéhoto vzdelávania, ktoré bolo pre mňa obrovským prínosom. Ďakujem pani Soni Bobekovej, za to že ako prvá postavila základy takejto úžasnej pedagogiky v SR, a neustále šíri túto osvetu medzi laickú aj odbornú verejnosť.“
„Pani lektorka je prijemná empatická žena, s rešpektujúcim prístupom, naučila ma veľmi veľa a veľmi dobre sa s ňou komunikovalo. Je úžasné, že celý kurz okrem samoštúdia, je prezenčnou formou a nie online.“
„Počas celej soboty sme mali teoretický výklad k danej téme a prezentaciu s pomôckami od lektorky. V nedeľu sme mali možnosť práce s pomôckami podľa metodík od lektorky a nasledne fotografovanie postupov. Na konci dvojdňového vzdelávania sme si všetci študenti overili sami na sebe prezentáciu a prácu s pomôckou. Mali sme čas na prípravu k vytiahnutej otázke, ktorú sme pred kolegami a lektorkou odprezentovali. Potom sme to všetci zhodnotili a nakoniec lektorka pridala pár poznatkov.“
„Atmosféra bola vždy príjemná a obohacujúca. Diskusia bola na vysokej úrovni.“
„Som nadmieru spokojná. A hlavne veľmi milo a pozitívne prekvapená. Najviac sa mi páči postupnosť lektorky. Najprv nám povie teóriu samozrejme aj s ukážkami. Nechá nám priestor a čas na uloženie si nových informácií a ďalší modul si môžeme prakticky všetko vyskúšať, čo sme sa doposiaľ naučili. Je to pre mňa veľmi zrozumiteľné a časovo super rozdelené, pretože je priestor na teóriu – na ukážky a praktické overenie si toho čo sme sa naučili. A všetko je to v príjemnej atmosfére a v príjemnom prostredí vytvoreným samotnou lektorkou. Odovzdáva nám nie len nové poznatky, ale aj hodnoty, ktorým táto uponáhľaná doba nevenuje pozornosť. A práve pri práci s deťmi sú ľudské hodnoty najdôležitejšie. Nadobudnuté informácie, poznatky, skúsenosti a zručnosti plánujem využiť v práci s deťmi, ale aj vo svojom bežnom živote.“
„Priestor bol vzdy umožnený každému. Samozrejme keď bola diskusia už dlho, lektorka musela ukončiť diskusiu z časového hľadiska.“
„Vzdelávanie mi prinieslo ďalšie možnosti v moje pedagogickej práci. Chcem prepojiť štandardné vzdelávanie s Montessori vzdelávaním. Pani lektorka je podľa môjho názoru jedinečná v Montessori pedagogike.“
„Toto vzdelávanie Montessori pedagogika pre vek 3 – 6 rokov hodnotím ako jedno z najlepších vzdelávaní, ktoré som mohla absolvovať. Bola to výborná finančná aj časová investícia do mňa a mojich detí. Vzdelávanie odporúčam všetkým pedagókom ako aj rodičom a každému komu záleži na kvalitnom a rešpektujúcom vzdelávaní detí. Som presvedčená, že keby sa takto vyučovalo v tradičnom štátnom vzdelávaní, bolo by viac šťastných, zdravo sebavedomých a duševne a psychicky vyrovnaných detí, ktoré by nezažívali strach, depresie a úskostné stavy a spoločnosť by bola na vyššej úrovni. Deti by napredovali podľa svojho tempa a zrelosti. Toto inovačné vzdelávanie po úspešnom absolvovaní študenta, by malo byť akceptované ako kvalifikované pedagogické vzdelanie, ktoré by nahrádzalo plnohodnotné vzdelanie, pre uchádzačov o prácu v materských skolách.“
„Materiálové a technické vybavenie priestorov spĺňalo vsetko čo malo. Hodnotím na vysokej úrovni.“
„Absolvované vzdelávanie malo pre mňa obrovský prínos. Hľadala som iný (ako doposiaľ poznaný) spôsob edukačného pôsobenia na deti. Získala som ucelenú predstavu o sprevádzaní detí bez nutnosti použitia tradičných techník spočívajúcich v autoritatívnom prístupe. Získala som skúsenosti, že práca s deťmi, ktoré sú v prostredí Montessori pedagogiky už od začiatku predprimárneho vzdelávania, je neporovnateľne iná. Dostala som príležitosť presvedčiť sa, že deti v pripravenom montessori prostredí sa samostatne rozvíjajú im prirodzeným spôsobom a pri dovŕšení veku povinnej školskej dochádzky sú vedomostne na vyššej úrovni ako deti, ktoré sa v tomto prostredí nepohybovali. Vzdelávanie o princípoch Montessori pedagogiky bolo vo svojej frekvencii jednotlivých modulov stanovené optimálne a rozvrhnutie vzdelávania bolo, vzhľadom na množstvo učebného materiálu, ktoré bolo treba spracovať do podrobných poznámok, v dostatočných časových intervaloch. Časovú dotáciu by som navrhovala navýšiť v module Aritmetika 4 a 5. Vzdelávanie prebiehalo v priestorovom vybavení, ktoré spĺňalo základné požiadavky, samotné vybavenie materiálom bolo na vysokej úrovni a pre každý modul vo veľkom množstve; prostredie bolo príjemné, poskytovalo dostatočný priestor aj na stravovanie. Nápoje k pitnému režimu boli vždy zabezpečené a malé občerstvenie (koláčiky, ovocie) k dispozícii. Nadobudnuté poznatky, skúsenosti a zručnosti som využívala a využívam priamo pri práci s deťmi, či už predškolskom zariadení ako učiteľka alebo priamo v školskom zariadení ako vychovávateľka detí v úvodnom ročníku. Ďakujem lektorke pani Soni Bobekovej, že myšlienky a princípy Montessori pedagogiky pútavo sprostredkúva nielen pedagogickým pracovníkom, ale aj laickej verejnosti. Je tak priamym nositeľom hodnotového odkazu Márie Montessori pri ‚objavovaní dieťaťa a jeho tajuplného detstva.'“
„Ochota komunikácie formou emailu alebo cez telefón bola promptná a vecná. Ochota osobnej konzultácie bola vždy naplnená aj na úkor lektorkynej pauzy na oddych. Takže hodnotím veľmi kladne.“
„Montessori pedagogika pre vek 3 – 6 rokov je ucelené predprimárne vzdelávanie, ktoré aj pri náročnejších operáciach s pomôckami je jednoduché na pochopenie. Táto pedagogika má štruktúru a nádväznosť. Pri praci s didaktickým materiálom som ako dospelý človek pochopila veľa súvislostí, ktoré som postrádala ešte z môjho tradičného vzdelávania na ZŠ. Deti pomôcky zaujímajú a sú veľkým prínosom pokiaľ sú ponúknuté v správny čas a podľa senzitívneho obdobia dieťaťa. Vzdelávanie praktikujem aj v domácom prostredí a výsledky sú ohromujúce.“
„Podľa môjho názoru na tak rozsiahlý obsah vzdelávania, informácii a prezentácii, ktorými sme si potrebovali prejsť nám chýbalo minimálne ešte jedno dopoludnie, možno aj jeden celý deň ku každému vzdelávaciemu modulu. Lektorka nám umožnila na konci dňa zostať dlhšie a dofotiť si prezentácie s pomôckami, ale nie každému to vyhovovalo, kvôli cestovaniu. Ja som to využívala vždy keď bola možnosť. Vyhovovalo mi to časovo. Ale ako som už písala každý modul by potreboval trojdňový turnus.“
„Za vzdelávanie v prvom rade Ďakujem! Rozšírilo mi obzory, konečne som si potvrdila to, čo som roky o vzdelávaní tušila a pokračujem ďalšími montessori kurzami. Snáď v budúcnosti zakotvím v nejakej montessori inšitúcii.“
„Učebné materiály boli poskytnuté vždy deň pred vzdelávaním elektronicky do emailu. Skôr by mi vyhovovala tlačená forma, ktorú by mi poskytla lektorka, lebo doma som nemala možnosť vytlačit si metodiky a nie vždy bol priestor si ich dať vytlačiť niekde v papierníctve v daný deň.“
„Pani lektorka je prijemná empatická žena, s rešpektujúcim prístupom, naučila ma veľmi veľa a veľmi dobre sa s ňou komunikovalo. Je úžasné, že celý kurz okrem samoštúdia, je prezenčnou formou a nie online.“
„Chcem lektorke Soni Bobekovej poďakovať za to že mi umožnila ukončiť kurz, za všetky jej prezentácie, ktoré poskytovala a hlavne cez kovidové obdobie, keď to nebolo jednoduché a napriek všetkémui bola ochotná nám vytvárať videá a neskôr stretávať sa v obmedzených podmienkach, v respirátoroch na prezentovaní a práci s materiálmi. Po každom víkende mi to otvorilo nové pohľady a môžem povedať, že ma to veľmi obohatilo. V materskej škole v ktorej pracujem som zaviedla zatiaľ len prvky Montessori a už tretí rok vidím aký to má efekt. Je to síce náročnejšie, čo mi potvrdili aj iné učiteľky, pretože rodičia nepoznajú víziu a princípy Montessori pedagogiky a tak je to dlhší proces a veľakrát je to potrebné hlavne na rodičovskom združení vysvetliť. V tomto môžem povedať, že súkromné Montessori školy majú lepšiu spoluprácu a celkovo rodičia vedia prečo sa rozhodli pre túto MŠ. Ja som sa snažila navštíviť materské školy aj v našom Zvolene, kde som bola dvakrát s odstupom času, pretože v Banskej Bystrici mi to neumožnili. Môžem povedať, že každá materská škola ma milo prekvapila a mala svoje benefity, ktoré ma inšpirovali. Kiežby bolo viac takých Montessori škôl.“
„Som spokojná so vzdelávaním. Oceňujem osobný a profesionálny prístup lektorky, jej otvorenosť. V mnohých aktivitách som sa ja osobne našla a pomohlo mi to chápať samu seba a iných. Plánujem si otvoriť vlastné Montessori centrum.“
„Vzdelávanie bolo dostačujúce. Najviac oceňujem zanietenie lektorky pre túto metodiku. Pre mňa je prínosné využitie tejto metodiky v praxi v MŠ. Teraz pracujem ako ped. asistentka v ZŠ. Tak aj tam. Vadilo mi, že sa nedodržiaval presný čas prestávok, ale lektorka sľúbila, že sa to bude snažiť dodržiavať. Možno by pomohlo nastaviť časovač, alebo budík. Nadobudnuté poznatky plánujem využiť doma a aj v práci.“
„Som rada, že som dostala ucelený pohľad na montessori pedagogiku pre vek 3-6 rokov, za možnosť osvojiť si prácu s materiálom.“